Jag är inte snäll mot katten

En av katterna har som vana att väcka oss runt 04.30 för att vi ska uppmärksamma att han vill något av följande:
♦ sitta ute på altanen en stund
♦ gå på lådan
♦ äta mat
♦ eller bara allmänt sällskapssjuk (men upp ur sängen ska han ha någon av oss i alla fall)

När vi hade vattensängen var det inget problem för då krafsade han mot träramen och då var ingen skada skedd men nu däremot. Svindyra resårmadrasser vill jag inte ha sönderrivna av lilla kisse så nu har jag elakt inhandlat en blomspruta.

Tack och lov har jag bara behövt använda den två gånger men kattstackarn blir ju livrädd och jag känner mig mycket elak. Jag tror att han har lärt sig något i alla fall för idag när han började lite försiktigt med krafsandet behövde jag bara famla efter blomsprutan så förstod han vad som gällde. Jag hoppas verkligen att han slutar med den olaten. Annars är dom jätteduktiga och river bara på tillåtna ställen som klöspålen och en gammal stol.

Kommentarer
Postat av: Bella

Går det verkligen att uppfostra katter? Du är jätteduktig som inte bara stänger dörren. Men då jamar den förstår jag.

2008-01-24 @ 22:09:13
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: Stig

Det där är ju alltid risken, när man är "snäll" mot sina husdjur. De köper ju inte alltid ändrade förhållanden så lätt....

2008-01-25 @ 08:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0