Jag hade en sån äcklig dröm här på morgonen.

Jag hade köpt nya hörsnäckor till min mp3-spelare och gick omkring och lyssnade. Plötsligt ser jag att en kompis jag inte sett på väldigt länge, ställer sin cykel utanför och tvekar om hon ska gå in. Sen ser det ut som att hon tänker gå igen och då rusar jag dit med följd att den allra innersta delen av hörsnäckan blir kvar i örat och resten lossnar.

Jäklar, nu gick dom sönder på en gång tänkte jag, men plötsligt hörde jag att det fortfarande "pratade i öronen". Jag blev förstås förvånad och tog ut dom. Då slutade pratet och när jag studerade dom närmare fick jag för mig att det var en extra exklusiv öronsnäcka som var trådlös. Längst ut var det som en liten plastpåse med något vitglänsande som sand i. Jamen det där måste ju vara en kristallmottagare tänkte jag. Det är väl det som gör att dom är trådlösa.

Jag pratade en stund med min kompis och sen åker hon igen. Då tänkte jag verkligen utnyttja det fina i att dom är trådlösa så jag trycker in delarna i öronen ordentligt så dom verkligen sitter. Jag lyssnar ett tag men när jag sen ska ta ut dom så sitter dom som berg. Jag drar och lirkar men får bara ut delar av dom och en hel del blir kvar och känns som en bukett av små tunna metalltrådar. Lite rädd blir jag och funderar på att jag nog måste till doktorn för att få hjälp. Det värsta var att det fortfarande pratade lite svagt i öronen. Jag väntade ett tag och då kändes det som att det stack på olika ställen - ovanför och under örat. Jag försökte ytterligare att  få ut resterna tråd för tråd.
 
Det lyckades men det äckliga var att när jag drog riktigt kände jag hur långt trådarna hade letat sig bort från örat och gjorde ont när jag drog ut dom. Så småning om blev det i alla fall tyst och alla trådar var borta.

När jag vaknade ur drömmen hade jag ont i öronen - och vet ni vad det berodde på? Jo, att jag sovit tre timmar med hörsnäckor i öronen och lyssnaboken hade talat för sig själv med mig sovandes.

Kommentarer
Postat av: Bella

Fy vilken äcklig dröm. För det var väl en dröm?

2008-01-16 @ 18:17:39
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

HAHAHA det är ju det jag säjer, att man somnar när man lyssnar på talböcker. Du måtte ha haft ont i öronen efter 3 timmar antar jag?

2008-01-16 @ 21:14:40
Postat av: Stig

Det är därför man ska använda lurar. Bortsett från en mycket bättre ljudkvalité, så brukar de glida av när man vrider på sig i sängen.

2008-01-17 @ 11:56:18
Postat av: maritha

Hahaha, det är det som händer mig varje gång jag försöker lyssna på en talbok, finns inte en chans att jag kan göra det när jag ligger ner=) tar max tio min sen sover jag. Innan Frosten började jag på 7ggr innan jag fattade att jag måste röra på mig under tiden jag lyssnar.

2008-01-17 @ 17:33:23
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0