Jag kom av mig på sluttampen av semestern........

............med att skriva. Kanske beror det på det hejdundrade bröllopet som vi var på i lördags. Mitt på dagen i 25-30 graders värme skulle vi, 5 personer klämma in oss i en bil, finklädda för att åka 8 mil men en bara halvt fungerande luftkonditionering. Det gick trots värmen bra och de som var kostymklädda var inte alltför svettiga heller. Allt fungerade som det skulle under vigseln och brudparet sa ja till varandra.

Sen transporterade vi oss vidare till herrgårdsbyggnaden ute på landet där festen skulle äga rum och vi åkte bara lite fel. Kvällen löpte på som sig bör på en bröllopsfest med tal, skålar för brudparet, allsånger och dans. Och dansade det gjorde jag det kan jag lova. Så mycket som jag dansade sammataget Ålandskryssningen och bröllopet har jag inte dansat på flera år tror jag. En mycket trevlig fest var det och runt 05:00-tiden på morgonkvisten var vi hemma igen.

I måndags var det dags att pallra sig till jobbet och vardagen igen. Vi hade väldigt lite att göra så det kändes som att jag lika gärna hade kunnat vara hemma.

Förresten, ett ordentligt herpesmunsår har jag också dragit på mig. Det är väl priset jag får betala för att jag haft så kul dom senaste dagarna. Ont gör det och trött och hängig blir man av det där eländiga såret.........och solen ska jag nog undvika men nu går jag ut och dricker lite kaffe med ryggen åt solen.

Kommentarer
Postat av: irene

...och dessutom ska du inte pussa nån heller

2008-07-30 @ 19:35:38
Postat av: Jag

Nej, du har så rätt, inga pussar men så ont som det här gör så är det inte direkt något man blir sugen på heller..........stackars mig

2008-07-30 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0