Måndag, semesterdag 1

Ja det här var en sorglig historia. Regn, regn och åter regn på semesterns första dag. Jag passar på att plocka bland papper, tvätt och annat jox som ligger här och var i huset. Häckklippning, plantering och trädgårdsröjning är det i alla fall inte att tänka på. Idag får jag glädjas åt det lilla, som att en av mina orkidéer har slagit ut. Jag har varit orkideblomlös länge nu. 


Den här nedanför är väl läcker? En av min orkidéer som blommade om förra vintern.

Och den här!

Nu ska jag ta ett beslut om jag ska titta på Ernst eller på Sommartorpet. Otroligt dumt att två så populära program sänds samtidigt. Det kanske blir att ta till videon.

En annan sak. Nu har jag minskat ca. 6-7 kg men midjemåttet har minskat marginellt. Är det något man får leva med.... eller vad då? Jag vill komma i en jättefin batikklänning som hänger i skåpet och då krävs en midjeminskning.

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilka underbara blommor! Säg mig, hur lyckas du få orkidéerna att blomma om? Jag har bara blad och ingen blomma men jag väntar och hoppas. Just nu funkar mitt bredband men jag ska åka hem till stan och skaffa ett annat.

2008-07-08 @ 12:39:36
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Jag

Ja, jag har ingen jättetur med orkidéerna men ibland så...... Man ska vattna ungefär var tionde dag och göda med speciell orkidé-näring och så ska man ha tålamod. Det kan dröja ett år eller mer innan det händer något.

2008-07-08 @ 17:21:14
Postat av: irene

Just nu har jag gett upp alla planer på midjeminskning. Det är i alla fall inget väder som propsar på att man ska vara lättklädd.

2008-07-08 @ 20:03:20
Postat av: mammselen

Fina orkidéer...

Man får dem att blomma om genom att fortsätta vattna som tidigare. Rätt vad det är så överraskar de en med att skjuta nya blomstänglar. Så gör två st. hos mig nu.

2008-07-08 @ 21:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0