Söndag, semesterdag 7

Idag var vi inte uppe med tuppen direkt för en granne ringde kl. 22 igår och undrade om vi var sugan på ett glas vin. Sugen på vin var jag ju redan innan och det smakade inte sämre hemma hos honom heller. Det var en bättre sort än den jag själv hade hemma för övrigt. Vi blev kvar där ett par timmar drygt och sen lommade vi hemåt, dvs. tre hus........

Idag hade vi bespetsat oss på "öppen trädgård" som tidningen Land annonserade om. Vi tänkte besöka en trädgård som jag fått uppfattningen att den skulle vara så fantastisk så dit ville jag. Sen tidigare visste jag att den låg på ett kolonistugeområde en bit bort men inte längre bort än cykelavstånd. Jag har länge tänkt besöka det området men det har aldrig blivit av. Hur som helst så tog vi oss dit men när vi kom fram till just den visningsträdgården så såg det tämligen dött ut  och så speciellt fin var den inte heller så vi cyklade runt och tittade på diverse andra trädgårdar av olika karaktär. Stugorna var väldigt fina och påkostade på många håll och inte alls så små som jag trodde dom skulle vara. Det var i alla fall kul att se hur fina och arbetade vissa trädgårdar var och jag fick lite inspiration till att i alla fall gödsla mina rosor...............men det blir nog i morgon. Nu vill jag lyssna på bok!
Lite blommor från min trädgård.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0