De senaste dagarna har bjudit på det ena och det andra............

............................och framför allt vacket väder. Nästan för varmt men jag ska inte klaga.

Två studenter har vi gratulerat, alltid roligt och massor med god mat. I fågelholken på husväggen piper småttingarna ständigt efter mat. Jag tror (har inte tittat så noga) att det är ett pilfinkspar som fått tillökning. Jag trodde nästan inte att det skulle bli några ungar i år för nedanför holken låg ett par trasiga ägg, hur nu dom kunnat komma ur holken. Det skulle vara om det varit en äggtjuv som kunnat få in näbben...............har faktiskt ingen aning.

Bladlöss, bladlöss och åter bladlöss har jag på snart allting. Jag började med iskallt vatten och hård stråle som bekämpningsmedel men det verkar inte ha varit nog, så idag blev det såplösning. Jag hoppas det är effektivare. Det är ju så trist med dom där äckliga gröna små gynnarna men dom svarta lössen är ett strå värre.

Av ren girighet har jag tagit på mig två extra nattpass i helgen vilket ger dubbla timmar och eftersom vi jobbar 10 timmar/natt så har jag snart 40 övertidstimmar som i en liten ask och det sitter fint i plånboken nu när avtalet inte verkar ha givit många kronor.

Dottern ringde nyss och hade mer eller mindre panik för hon hade spolat upp ett härligt badvatten som hon låg och svalkade sig i när hon plötsligt upptäckte en svart sörja på botten av karet. Hon ringde till sin mor och jag försökte ge lugnande besked att det nog inte brukar vara så farligt. För det mesta så är det rester som lossnar efter något arbete. Hon själv trodde att hon nog kanske skulle dö av det hela. Jag fattar inte sa jag ..........det är ju jag som fostrat dig och så blir du så uppskärrad över lite flagor. Jag garanterar att du inte kommer att dö eller bli sjuk av det...............

Jag ringde i alla fall vattenjouren och han skulle ringa upp henne och få lite uppgifter. Jag får väl höra mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0