Idag har jag för första gången lagat Coq au vin

Fint ska det vara.............Jag såg en kock laga det på något matlagningsprogram och det såg riktigt gott ut. Egentligen är det väl bara en vanlig kycklinggryta med rödvin i men det känns lite lyxigare att använda det franska namnet. Det blev jättegott och lätt var det att laga till också. Det kommer nog att bli en ny favorit.

Inkråmet var med i förpackningen så det kokade jag till katterna men honkatten som var först på fatet bara luktade lite och gick sen besviket iväg. Hon hade nog hoppats på en "Rått au vin" .............ha, ha.............men det får bli en annan gång........tror jag nog inte.......nej.

Jag låg lite efter med stegande så en lång kyrkogårdsvandring har vi tagit också på kvällskvisten.

Den till Hultsfredsfestivalen förlorade sonen kom välbehållen hem, trött och stinkande. Gympaskorna åkte direkt in i tvättmaskinen för dom förpestade hela huset.

Nu regnar det och det är en jättestor fin regnbåge utanför. Ska ut och se om jag kan få med den på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0