Deklarationen är gjord.

Det är så lätt att deklarera nu för tiden att man nästan inte orkar gå igenom alla förinskrivna siffror. Man vill liksom bara bli av med eländet och inget tillbaka blev det heller däremot en dryg femhundralapp minus. Smällar man får ta och jag ska inte klaga eftersom det aldrig hänt förut att jag haft kvarskatt, tror jag i alla fall.

Strejken är utvidgad på sjukhuset men ändå opereras det för glatta livet. Ja, det är kanske för just glatta livet dom opererar, dvs. livsviktiga operationer eftersom det är nerdraget på planerade operationen vad jag förstår.

Jag borde gå ut och njuta av den ljusa vårkvällen men jag tror inte att det blir något för jag känner mig helt slut. Det går ju så fort med all grönska nu och fåglarna kvittrar så glatt och ihärdigt. Vi har fullt med koltrastar som drar av långa serenader. I holken på husets framsida bäddas det för fullt kan man höra genom sovrumsväggen. Jag vet inte hur länge dom ligger på ägg men runt midsommar brukar den första kulle flyga ut. Honkatten har vid två tillfällen tidigare år kommit in med en fågelunge så det gäller att hålla styr på "katta". Tack och lov så har fågelungarna verkat oskadda och flugit iväg när vi hållit upp dom i luften men innan man får tag i den och lyckas komma ut med den.

Nu ska jag ta en liten lov ut till gubben som nog står ute och beundrar Messerschmitten...................alldeles salig.....

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag kan tro att ni båda är saliga över det lilla vidundret. Hur fräck som helst!!

2008-05-07 @ 20:26:00
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0