Får jag bjuda på lite chili con carne?

image215
Jag har varit sugen på chili con carne flera dagar och idag slog jag till och lagade en stor sats som räcker till några mål. Bilden är lite suddig och vad vet jag, vilka andra tankar som kan väckas men gott var det. Extra gott blir det med en klick turkisk yoghurt till.

Igår lyckades vi i alla fall snygga upp lite i trädgården. Gräset var nästan knähögt och fullt med maskrosor. Nu ser det riktigt prydligt ut och jag fick också fram min lilla egenkomponerade dekoration som ser ut så här. Bladet kan fungera som ett litet fågelbad om jag är ihärdig och fyller på när det sinar.
image216
Jag har varit på styrelsemöte och sambon har dammsugit. När jag kom hem ville han plötsligt åka iväg med en tidningsinsamling som stått i hallen i flera veckor. Det var ju bra tyckte jag........han slog två flugor i en smäll för det var "Messerschmitt-tarmen" som drog så nu är han ute och åker i det vackra vårvädret. Jag ska nog sätta mig en stund ute och lyssna på koltrastarna som verkligen håller igång.

Kommentarer
Postat av: maritha

ha ha ha smart han är sambon din=) vet vad han ska göra för att få ta sig en åktur i "ostkupan" var det inte så dom kallades?
Fågelbadet är det gjort av ett rabarberblad som man gör en avgjutning av? Har sett såna i trädgårdar, jättesnyggt är det.

2008-05-12 @ 21:33:38
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Jag

Ja, det är en avgjutning vi/sambon gjorde förra året och så hittade jag dom där lustiga gubbarna som jag tycker passar till.

2008-05-12 @ 21:38:05
Postat av: mammselen

"Gubbarna" passar precis. Riktigt,riktigt bra.

2008-05-14 @ 16:49:08
Postat av: Bella

Grytan ser jättegod ut. Jag får lust att laga den själv.

2008-05-14 @ 20:36:49
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0