6 plusgrader skulle det bli.............

.............och 5,9 plus är det ute. Jag ska hänga upp julgardinerna och brukar passa på att tvätta av fönstren på in och ut sidan så eftersom det är plusgrader går det ju bra i år. Handen på hjärtat så brukar det vara plus så här års men kanske inte sex grader.

Jag har varit urseg idag för jag blev så 50-årsfirad av mina arbetskamrater i går. Jag kom inte i säng förrän kl. 02 så det var ett riktigt partaj. Först bowling och sen en god trerättersmiddag. Jättebra ordnat och efteråt var vi en skara på tre "gamlingar" och två ungdomar som gick vidare till första bästa ställe som fortfarande var öppet och som sagt det blev sent i säng. Nattarbetare som man är så har jag ju hela dagen på mig att piggna till och sen är det två nätter som gäller.

På hälsomässan för några veckor sen blev vi övertygade av en sån trevlig kille att vi skulle prova Årstidernas ekologiska grönsakslåda.          http://arstiderna.com/           Man får den hemkörd en gång i veckan och det var fantastiskt vilken skillnad det var i smak på dom morötterna och dom jag köpt tidigare. Det var kul för  jag fick hem lite grönsaker jag aldrig skulle ha köpt själv även om jag provar en del nytt. Mest överraskad blev jag över en kålrabbi som jag faktiskt behövde läsa på om. Hade ingen aning om vad jag skulle göra med den men där är internet bra...... Jag hittade ett recept på ugnsstekt kålrabbi som innan stekningen marinerade  i citronsaft, olivolja, salt och peppar. Jag skar den i centimetergrova stavar och sen in i ugnen och serverade stavarna till lammbullar fyllda med fårost. Riktigt gott var det. Snart ringer det på dörren för en ny leverans av grönsaker...........

Kommentarer
Postat av: mammselen

Låter bra.

Vad jag förstår så finns ingen leverantör i min del av landet. Tyvärr.

2008-11-27 @ 20:14:38
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag har själv funderat på en grönsakslåda men tyckte att det var lite väl dyrt.

2008-12-01 @ 22:44:47
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Jag

Angående priset...både jag och nej. Jag tror att jag är beredd att betala för den fantastiska smaken. Potatisen var gudomligt god och för att inte tala om morötterna. Man kan prova en enstaka låda om man vill. Gör det!

2008-12-02 @ 15:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0