Hälsokur - något jag bara måste prova.

Alltid hjälper det väl mot något tänkte jag när jag hittade dessa kurer på en intressant hemsida.

http://www.rubenshalsa.se

Jag skummade snabbt igenom den och fann en hel del intressant och beslutade mig för att jag ville prova en tarmreningskur. Ja, ni läste rätt. På Rubens hemsida fanns ett recept som på en reningskur, innehållande saker som finns i en vanlig livsmedelsaffär. I grova drag gick den ut på att varje morgon minst 30 minuter innan frukost dricka en drink gjord på limesaft, honung, cayennepeppar, kryddnejlika, gurkmeja, kanel, färsk vitlök, färsk ingefära, nyponskalmjöl, psylliumfrö och helt linfrö i viss angiven mängd. Detta blandas ut i ett stort glas vatten och drickes på fastande mage. För den som är intresserad finns det exakta receptet på ovanstående hemsida.

Det var så vackra färger på alla kryddor så jag bara måste ta en bild på drinken innan allt var blandat. Titta här, vilka mustiga färger!

Tarmreningskuren tog jag varje morgon under en dryg vecka och nu har jag gått över till att varje morgon inta en levercoctail innehållande lime, honung, vitlök, ingefära och en matsked olja. Den ska fortgå under en längre tid så rapport kommer senare....om det över huvud taget händer något.

Om någon vill följa i mina spår så finns som sagt receptet och lite annat smått och gott på Rubens hemsida.

Jag fick beröm av Bella för att jag är så duktig med vikten...........men jag måste erkänna att jag inte alls är så duktig. Jag gick ner att antal kilon under våren och sommaren men nu står det still. Sambon ska snart vara med i en stegtävling på jobbet och då måste jag vara lika solidarisk mot honom som han var mot mig............det vill säga, efter 16 november kommer det att bli ett jäkla rännande igen både med och utan stavar och då kanske det börjar röra på sig neråt igen.

Kommentarer
Postat av: Mammselen

Lycka till!... säger jag bara.

Jag har inte tappat ett enda dugg på mitt gående. Det enda resultat jag ghar fått är ett ont knä.

Buuuh... det är mig det är synd om.

Vad är tarmreningskuren bra för, förutom att tarmen blir ren?

2008-11-05 @ 21:54:24
Postat av: maritha

Om det måste tas 30 min före frukost så är det inget för mig, jag måste ha frukost på en gång när jag vaknar annars blir jag "folkilsken" =).Jag ska iaf gå in på sidan och titta, finns kanske nåt annat intressant utan att man hinner svälta ihjäl först......

2008-11-06 @ 15:46:31
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: irene

I tarmen samlas en helsköns bråte av gifter och avlagringar som INTE kommer ut med den vanliga skiten. Det vill till att man "sköljer" den speciellt noga med mixturer av jungfruns sort och liknande och med vattenlavemang. Sen kan man gärna fasta en eller två veckor också så att tarmen får lite lugn och ro efteråt. Och du kommer att känna dig som en ny människa.

2008-11-06 @ 22:36:50
Postat av: Stig

Gissar att tarmreningskuren är bäst för diverse "hälsoprofitörer"..

2008-11-07 @ 20:07:56
Postat av: Jag

Det tror jag inte Stig......om du med profitör i det här fallet menar att tjäna pengar. Den kur jag testar består bara av saker ur kryddskåpet och kan inte kosta många kronor.

2008-11-07 @ 21:34:55
Postat av: Stig

Skulle skrivit tarmreningskurer i allmänhet..

2008-11-07 @ 22:15:53
Postat av: Jag

Jag ska på hälsomässan i morgon. Jag måste väl i alla fall studera någon riktigt dyr tarmreningskur. Hoppas dom har en sån med slang (som Skipper brukar skicka sina adepter till) och att man får prova gratis. Nej jag skämtar bara.....det får man knappast......Nej nu får det var slut på allt skitsnack ha, ha

2008-11-07 @ 22:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0