Kvällspromenad

Som jag redan berättat så har sambon börjat en stegtävling på sitt jobb så för att komma någon vart måste vi gå en kvällspromenad. Idag var det rent ut sagt svinhalt på vissa ställen. Som någon redan tidigare upplyst om och samma gäller även här,  så är det välsaltat på vägbanan men på trottoarer och cykelbanor finns det risk att slå halvt ihjäl sig.
Det blev en promenad på runt 7000 steg så även jag är nöjd idag.

Annars har jag inte gjort många knop idag. Sovit alldeles för länge.....jag måste ju tänka på dygnsvilan ;0)   plockat lite, vattnat orkidéerna och faktiskt gjort en jättegod linssoppa på gröna linser. Att det kan bli så gott med så enkla ingredienser. Lök, paprika, vitlök, linser, buljong, gurkmeja och en gräddskvätt. Billigt och bra.......

Kan också rapportera att godiset vid kassorna inte är borta än. Som sagt, det blir väl någon syrlig kommentar nästa gång jag ser chefen på ICA. Han har ju hundratals om inte tusentals studenter som handlar hos sig så han tror säkert att dom har en speciell böjelse för kexchoklad........och det kanske dom har också....vad vet jag..

Kommentarer
Postat av: maritha

Och inte har det kommit några tänger till ICA här heller=(får fotfarande hänga över kanten på frysdiskarna med fara för att trilla ner bland frysvarorna=)

2008-11-18 @ 22:58:00
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Jag

Det där med tängerna tycker jag är värre än godiset för du kan ju knappt handla det du vill. Jag har ju så att säga ett överflöd att handla av....om jag vill ;0)....men aldrig..

2008-11-18 @ 23:00:07
Postat av: maritha

Ibland blir jag så trött på att kameraj*n inte kan ställa om datumet själv eller behålla det åtminstone när man byter batteri så då skiter jag helt enkelt i det ha ha ha.

2008-11-20 @ 10:57:41
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Bella

7000 steg! Å den som ändå kunde gå det. Jag gick 12-15000 steg när vi hade tävling på jobbet men det var innan jag bröt lårbenshalsen. Nu är jag bara en lat pansjo. Skönt det med.

2008-11-20 @ 22:10:45
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0