Konstigt folk

Idag har vi tagit oss en promenad i det vackra höstvädret. Vi promenerade i ett område med gamla villor...alltid kul att se något nytt. När vi sen kom till ett hyresområde med höghus såg vi helt plötsligt en barnvagn ståendes mitt ute på en gräsmatta och enl. mig alldeles för långt från huset. Ingen person fanns i närheten. Vi gick fram och tittade i vagnen och där låg en baby och sov så sött sugandes på underläppen men ändå kunde vi inte låta bli att cirkulera runt  området en stund för att se om någon kom. Ingen kom och det var ett gränsfall att jag tänkte ringa polisen men sen gjorde jag bedömningen att det var inte längre från huset än att om barnet började gallskrika skulle vagnen uppmärksammas av någon som hade balkongdörren öppen eller om det skulle komma någon gåendes förbi. Jag hoppas verkligen att allt stod rätt till för jag skulle inte må bra om det var något konstigt med det hela. En stulen baby eller så......

Jag är inte pjoltig av mig men en sak kan jag då säga, att på det stället skulle jag aldrig någonsin placera en barnvagn med en sovande baby i utan att jag var i närheten. Usch och fy............. Vem som helst skulle hur lätt som helst kunnat bara ta vagnen och gå iväg vilket jag också funderade på att göra.......bara en liten bit för att se om det var någon som reagerade men då hade man väl hamnat i arresten...........

Kommentarer
Postat av: maritha

men herregud, man ställer väl inte en liten bebis ute själv om man bor i ett hyreshus....verkar helt ansvarslöst och jag förstår att du hade beslutsångest. Hoppas allt är väl med den lilla så den inte står där ute själv hela natten, usch så många tankar som far i huvudet....

2008-10-19 @ 23:57:39
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men fy vad läskigt. Lämna en liten sovande bebis. Jag skulle också väntat en stund men ringa polisen, nej där tar det stopp. Man kan förstöra mer än ställa till rätta.

2008-10-20 @ 22:12:24
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0