Nu vågar jag inte längre låta pelargonen stå ute.....

.........för i morse var det två minusgrader ute. Pelargonen är jag lite rädd om så jag var glad att den inte tagit skada av frosten. Senare på dagen var det däremot väldans skönt väder så jag tog mig en promenad i solskenet.

Energin steg sedan upp på topp för jag lyckades åstadkomma köttbullar till kvällsmat eller middag kanske det heter. När jag var liten åt vi middag klockan tolv och kvällsmat runt 18-tiden. Vilket man säger beror det på var i landet man bor eller är det en lands eller stadsfråga?

Bonde söker fru vill jag inte heller missa så det har jag tittat på. Nu är det ett par tre program under veckan som jag vill se så jag som jobba natt har fullt sjå med att spela in. Sjukhuset vill jag också helst se men det kan man se på datorn om det kniper.

Förutom bankkrisen och att jag funderar lite över vad som kommer att hända med mina rörliga räntor så trivs jag ganska bra just nu. En och en annan äppelpaj har jag också bakat och även ätit så nu är det väl bara en tidsfråga innan jag beklagar mig över vikten som för övrigt har stått still ett par månader. Det är nog snart dags att ta ett krafttag..........

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag beundrar dig som lyckats med vikten. Jag har inte vågat ställa mig på vågen efter Budapest.

2008-10-08 @ 22:26:21
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: mammselen

Igår bar jag ner balkongmöblerna i förrådet. Då blev det en jättehärlig sensommardag...

2008-10-12 @ 14:19:35
Postat av: Stig

Nu tycker jag att pelargonierna legat framme lite väl länge....

2008-10-17 @ 14:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0