.......och helgen bara flyger förbi

Man tänker att det och det ska vi hinna med den här helgen.........och så vill man sova.........och så vill man titta på några tv-program.........och så vill någon av barnen ha hjälp med något .......och så är helgen förbi............VIPS.....

Ja nu är det helöa lördagkvällen och hela söndan kvar men ändå..........

I kväll ska vi titta på dansbandstävlingen för det programmet tycker jag var kul. Synd bara att det krockar med konståkningen men jag väljer dansbanden, dans och buggintresserad som jag är.

Det blir tacos till kvällen och så blir det nog ett glas vin....förresten ett glas har jag redan druckit när jag skar grönsakerna.

Det stora sjukhuset ska göra sig av med 200 heltidstjänster samt slimma upp organisationen, har vi fått reda på och det var bara några veckor sedan vi fick reda på att högste chefen (storchefen alltså) inte ville vara kvar längre och vips så vecklades en fallskärm på dryga miljonen ut. Om jag skrivit om detta så får ni förlåta mig men det är verkligen något som sticker i ögonen på mig. Lönepåslagen kommer att bli minimala. Det är knappt så vi får det centrala avtalets procentsats.

Idag var det en klagandets dag......får se om jag återkommer med något positivt senare....fast egentligen är jag på det stora hela rätt nöjd.

Kommentarer
Postat av: anna-lena

Att folk inte skäms? Nu menar jag de som tar emot dessa fallskärmar....

medans andra får minimala lönepåslag. Eller indragna kurser (som det nu är i vårat landsting).



2008-10-25 @ 19:23:59
Postat av: irene

"matlagningsvin" har en alldeles speciell betydelse

2008-10-25 @ 23:26:58
Postat av: maritha

I min grupp så drar kommunen in 4 tjänster, totalt på norr så drar dom in 11 tjänster. Det betyder inte att någon blir arbetslös utan omplaceras på vakanta tjänster, stor turbulens blir det iaf för samtidigt ska 5 nya chefer anställas....

2008-10-25 @ 23:42:58
URL: http://marithapeblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0