En härlig påsk med mycket sol.........

...........har vi haft. Jag har till och med lyckats få lite färg i ansiktet. Påskgodiset är uppätet och det blev nog som vanligt några bitar för mycket. Jag köper nästan aldrig godis men när det finns hemma får jag bara mersmak. Det är väl så det funkar med socker...........äter man lite vill man bara ha mer och sen är man fast i beroendet.

Till skärtorsdagen inhandlade vi en stor skål att bjuda påskkärringarna på men icke...........inte en enda kärring så långt ögat nådde. I stället hamnade en stor del av det godiset i min mage.
När jag kom till jobbet fanns det ett jätteägg som jag blev tvungen att ställa upp på en hylla för att inte frestas hela tiden. Det var ett ovanligt välfyllt ägg i år. Vissa år har ägget ställts fram på dagen till all personal och det har bara proppats in godis och när sen de fyra stackare som skulle jobba hela helgen kom, fanns bara några hemska sockerägg kvar på botten.

Nu väntar en något decimerad vecka med två nattpass och sen är det helg igen. Tyvärr tror jag inte jag kan räkna med så mycket mer vackert väder de närmaste dagarna så lite vårstädning kanske inte skulle sitta fel. Rengöring av fläkt och filterbyte kanske. Vi har värmeåtervinnigen i köksfläkten och det rekommenderas filterbyte före och efter pollensäsongen så det är hög tid nu att få det gjort.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Är ledig i morgon.... ska försöka få några fönster rena.

Tråååååååkigt.

Men nödvändigt.

2009-04-14 @ 17:10:57
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag gjorde samma sak som du för några år sen, köpte massor av godis men ingen kom. I år köpte vi bara lite till barnbarnen. Skönt med solen och värmen i alla fall.

2009-04-14 @ 22:25:05
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0