Jag läste något anmärkningsvärt om gamar och heliga kor.

I Indien och Pakistan matar dom sina heliga kor med diklofenak när dom blir gamla och skröpliga. När de sedan dör får ingen röra dem utan de blir till föda för gamarna som utvecklar urinförgiftning och dör. Man upphör aldrig att förvånas över mänskligheten..........

Det har varit en härlig dag idag och jag tog mig en tur till olika handelsträdgårdar för att köpa penséer och annan vårblomster för att piffa till lite ute innan påsk. Konstigt nog var det inte den uppsjö av penséer som jag hade räknat med så jag får komplettera senare i veckan. Man kan helt enkelt säga att det varlite tunnsått med blomster så därför publicerar jag lite gamla fotografier på vårblomster från tidigare år.





Kommentarer
Postat av: irtne

Vad är diklofent?

2009-04-04 @ 18:27:27
Postat av: Jag

Ha, ha, jag skrev fel......Diklofenak ska det vara. Nu är det ändrat. :0)

2009-04-04 @ 18:57:55
Postat av: irene igen

...och vad är det?

2009-04-05 @ 11:09:43
Postat av: Jag

Diklofenak är en smärtstillande och anti-inflammatorisk medicin. Den verksamma delen i Voltaren som så många äter nu för tiden.

2009-04-05 @ 11:38:21
Postat av: Jag igen

De tror väl att det är i ren välmening för de stackars heliga kor som kanske har ont lite här och var.

2009-04-05 @ 11:39:50
Postat av: irene

aha

2009-04-06 @ 19:18:57
Postat av: Ingrid

Fina bilder på penseérna och påskliljorna.

Ja dom heliga korna är viktigare än människor.

Mycket märkligt i mina ögon och öron.

Kram Ingrid

2009-04-21 @ 18:54:19
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0