Tryckkokaren går varm!

Idag har jag kokat ärtsoppa på buljongen efter dillköttskoket och resultatet blev mycket gott. Jag hade läst att man inte nödvändigtsvis skulle vara tvungen att blötlägga ärtorna innan man kokar dem så nu får vi väl en herrans gasbildning i våra arma magar. Det sägs ju att om man häller bort blötläggningsvattnet ska det vara bättre för magen så nu får vi se eller ska man kanske säga "höra"......ha, ha.

Min dvärgsyren på stam har börjat blomma om. Först trodde jag att det var blomanlag till nästa års blomning men nu har jag doftande blommor, dock fulla med rapsbaggar tror jag det är.

Katterna njuter i fulla muggar av det som är kvar av sommaren. Jag lyckades till och med att ta ett par hyfsade bilder där man ser deras fina blå ögon.

Herr Kisse


Fru Kisse

För övrigt så händer det inte så mycket. Jag är snart inne på det sista Sommarprogrammet och då måste jag bara börja med den andra boken i Milleniumserien. Jag vill absolut ha läst den innan nästa film kommer.

Jag köpte ICA:s fair-trade-kasse och det är väl det mest dramatiska som hänt idag....nej förresten jag slog sönder ett vinglas och hittade inte alla bitar så det kan man väl säga var lite dramatiskt. Tänk om jag trampar på en glasbit och skär mig. Kassen var verkligen jättesnygg men det var ett aber........det fick bara tvättas för hand....

Frisk verkar jag också vara. Jag passade för skojs skull på och tog ett blodprov i natt, gick in med röret till kem-lab och fick en hel mängd analyser gjorda. Allt var bra utom att mitt blodvärde kanske låg lite lågt, 118 g/l.....kunde vara högre....... och jag som äter så mycket grönt...spenat och sånt.

Kommentarer
Postat av: maritha

Du måste läsa tvåan och trean för dom hör ihop så nu har du lite att göra innan filmen kommer=) Önskar jag hade dom kvar att läsa, dom var ju sååå himla bra!!

Söta kissar du har, så fint med blå ögon på en katt.

2009-08-20 @ 10:22:11
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Herr och Fru Kisse ser så snälla och mysiga ut.

Härliga blå ögon.

Dvärg syrenen ser så fin ut att man nästan kan känna doften ända hit. Kul med blommor på denna sensommar tid.

Kram Ingrid

2009-08-20 @ 19:12:00
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0