Så har det gått ännu en vecka igen........

.........och nu känns det att våren är på gång. Det är riktigt skönt i solen de korta stackars stunder den visar sig. I tisdags hamnade vi mitt i förlovningsyran vid Stockholms slott. Vi har gäster från utlandet och hade planerat en tur till Stockholm i tisdags sen länge. Vaktavlösningen, tänkte vi............den kan kanske vara kul att se så vi begav oss till slottet och hamnade intet anande mitt i "tumultet" med tv och radioreportrar från alla kanaler. Sambon blev intervjuad av tv4 om anledningen till varför vi befann oss vid slottet. En anledning som ju egentligen inte alls hade med förlovningen att göra men han var allmänt förvirrad av att tala olika språk så mitt i intervjun bytte han språk och märkte det inte själv så reportern bara försvann iväg och undrade säkert vad det var för fel på honom.

Tv och radio-teamen fick besvikna vänta ända till 17 tydligen, då det var mottagning på slottet så där fick dom många timmars väntan ute i kylan för ingenting.

Det är nästan otroligt att det redan då delades ut V & D-sigillprydda  ballonger och tröjor hade tryckts upp med anledning av "den stora händelsen". Själv tycker jag väl inte att det är någon stor händelse direkt för det var verkligen på tiden annars skulle det väl nästan vara risk att det inte blir några barn. Men å andra sidan så fixas väl sånt på annat sätt nu för tiden om det skulle behövas.........

Årets första semla blev en torr skapelse som vi avnjöt (även om inte den njutningen var maximal) på ett fik i Gamla Stan.
Vi får väl ta igen skadan kommande vecka.

Igår kväll hade min avdelning på jobbet 60-årsjubileum så det vankades fin middag med dans. Ja, så mycket pardans blev det inte direkt med högst 10% män med på festen men vi kvinnor "shejkade loss" med varann och med några 25-åringar som påhejare. Det var hur som helst en trevlig kväll med många gamla minnen. Jag har ju själv varit med hälften av tiden, dvs 30 år.

Män som hatar kvinnor har haft premiär och nästa vecka planerar vi nog in ett biobesök. En kille uttalade sig i vår lokala tidning att han önskade att han inte läst boken för nu visste han ju precis vem som var skyldig och det är ju också en tanke. Själv är jag mest spänd på att se hur boken kommer att skildras och hur skådespelarna passar in i sina roller. När jag sett filmen ska jag börja lyssna på bok nummer två för jag har nämligen sugit länge på karamellerna.


Kommentarer
Postat av: maritha

Jag ska oxå se den, men jag är så rädd att bli besviken när jag läst boken, ofta är det så att böckerna är mycket bättre än filmerna och det är så mycket man saknar från boken. Sen har man ju gjort sig en bild av personerna och det kanske inte alls stämmer men jag tror iaf att den är bra. Men jag väntar till värsta hysterin har gått över för jag hatar att trängas med folk=).

2009-03-01 @ 15:19:14
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Ja, vilket ståhej för att kronprinsessan har förlovat sig. Men kul ändå. Jag unnar dem all lycka... Hoppas de kommer att få det bra.

2009-03-01 @ 16:37:20
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0