Att julen varar ända fram till påska' är nog sant.....

.................för oj vad mycket barr som rasade när jag tog ut granen. Det dröjer nog ända fram till påsk innan alla barr är borta - det är nog så det menas i visan. Skönt att bli av med granen för det kom fram en massa damm som varit dolt så nu är det bara att ägna ett par dagar till att städa. Åja det kommer inte att bli så mycket städa som det låter för jag ska jobba två nätter och sova massor.

Skönt att det blivit ljusare ute så man kan börja känna sig som människa igen. Nu skiner till och med solen! Jag ska ta mig en kortare promenad till en närbutik och inhandla några varor som fattas.

Som information bara.........butikschefen brydde sig inte ett jota om mina klagomål på chokladtravarna i kassan - det är proppfullt där nu igen. Åh, dom säljer så bra säger kassörskorna och bara ler lite förläget.

Fick reda på hur mycket löneförhäjningen blev enl. det nya avtalet och med tanke på vilket snålt landsting jag jobbar i så får det väl duga. 5,1% påslag enl. chefen, har dock inte räknat på det själv ännu. Man får väl glädjas lite åt den mycket försenade retroaktiva lönen i stället vilket blir 7 månader och snart är det dags igen för "förhandling".

Kommentarer
Postat av: Stig

Vad var det jag sa?

2009-01-14 @ 19:48:59
URL: http://thelongrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0