De halvt dolda.....

........var en mycket bra serie men jag har lite svårt att få ihop alla personer till en helhet. Jag var dock in på svt:s hemsida och hittade något som jag tror är en redogörelse för det hela. Ska kolla ordentligt senare.

Förkylningen håller i sig med en "äcklig" hosta på nätterna. Det känns nästan skönast att halvsitta och sova med starkaste Fishermans friend på lagom armlängds avstånd. Jag äter så sällan halstabletter och vill gärna ha något riktigt starkt när jag väl måste. Har någon ett förslag på en ännu starkare tablett? Förslag mottages tacksamt........

Trots min förkylning ställde jag upp på lite extrajobb idag. Det var meningen att bli högst fem timmar men det blev sju......utan lunch dessutom om det nu är något att skryta om. Det krisade liksom till sig under arbetets gång. Vi nattarbetare behöver ju varken mat eller dryck. Oj nu ljuger jag visst......jag som ständigt har bantning i tankarna.

Morgondagen ska jag unna mig lite extra sömn för sen väntar tre nätters arbete. tråkigt men ett måste för att få ihop pengar till brödfödan eller proteinet som man bör säga dessa dagar.

Jag var på en 50-årsuppvaktning i tisdags och där vankades det proteiner ska jag säga. En urgod buffé som till större delen bestod av fisk. Lax, patéer, röror.......och lite kyckling och rostbiff. Nej, nu vattnas det i munnen och magen kurrar. Det längsta jag får sträcka mig till det här klockslaget är en sur och god blodapelsin. Inte dumt det heller......


Kommentarer
Postat av: Stig

Natthosta är ett elände. Tröttheten den orsakar, förlänger det hela.

Annars är det väl bara de blå Fishermans friend som duger. Endast de räcker tillräckligt länge...

2009-01-23 @ 07:40:03
URL: http://thelongrun.blogg.se/
Postat av: irene

Nattlig rethosta motar jag med noskapin (tar bort hostreflexen) - då får man sova i alla fall. Men har man nåt som måste loss fungerar det ju nte tyvärr. Bisolvon löste inte upp nåt heller, trots att reklamen på tv säjer att det ska vara så bra.

2009-01-23 @ 10:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0