En otäck dröm

Igår drömde jag att vår honkatt blev uppjagad i ett träd av en grävling som dessutom klättrade efter och sargade henne svårt. När vi fick ner henne hade hon en jättestor "lucka" baktill vid svansen och jag fick lov att linda runt en filt för att hålla allt på plats. Det var som ett hål där inälvor var på väg att ramla ut. Svansen var också gnagen och det fattades hår på en del mitt på. När vi åkte till veterinären var jag mycket lidande med kattstackaren men hade också ett himla bestyr över att det var Valborgsfirande i stan som jag nu skulle missa på grund av detta.

Ja inte vet jag hur detta ska tolkas men jag har ju redan börjat fundera på hur jag ska slippa jobba på valborg som är min natt i år men det ska väl inte vara så illa att jag halvt måste ta död på katten för att få ledigt.......hemska tanke. Hon fyllde  dessutom nio år i måndags och då kalasade vi eller rättare sagt katterna på några räkor för att fira den stora dagen.


Åjo, vi erbjuder större sovplatser men det är i just den här gamla mandarinlådan hon vill ligga........tokan...

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag säger det igen. Vilken fin katt. Undrar om jag kan skaffa en så´n någon gång.

En norsk skogkatt vill jag i alla fall ha.

2009-01-29 @ 17:58:18
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: irene

Ja du, den drömmen ger jag mig inte på att försöka tyda...

2009-01-29 @ 19:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0