Han har höga tankar om mig....

Nu kommer jag inte undan längre. Min sambo mer eller mindre tvingar mig att sy ny klädsel till hans kära nyrenoverade Messeschmitt. Själv har jag i ett svagt ögonblick när jag fick höra att klädseln kostar 5000 att köpa uppsydd, sagt....... nja ...... till att ge mig in på att sy den.

Vårsäsongen närmar sig med stormsteg och han ligger på med tjatet. Han måste ha väldigt höga tankar om mitt sykunnade eftersom han tror att jag ska klara av det. Undra om det beror på att hans mamma har sytt kläder till Van Gils när han var liten? Han kanske tror att alla som äger en symaskin snor ihop en bilklädsel så där bara hur som helst.

Nu har det faktiskt utvecklats sig på det viset att till och med jag tror att jag kommer att klara av det för en liten del är redan färdigsydd. Bildbevis kommer här.............någon sorts jäkla plastlist ska in emellan också.............oj vad jag är duktig på att sy...........


Kommentarer
Postat av: irene

Du är duktig du. ...och vilka håriga armar du har...

2009-01-31 @ 15:46:13
Postat av: maritha

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Bra gjort. kommer att bli riktigt snyggt i "ostkupan"=).

2009-01-31 @ 16:02:17
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Jo. Duktig är du.

2009-01-31 @ 16:40:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej så fint det blev, har du något tips på hur man ska sy och få ut ett bra mönster. Ska själv sy klädsel till min sambos amazon. Söker nu med ljus och lykta efter tips :)



Mvh Maja

2011-10-21 @ 08:45:11
URL: http://frokenfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0