Nu är det min tur

Störtförkyld är nog ordet jag kan använda och igår kände jag mig riktigt risig. Det kliar i halsen så man nästan kräks men tack och lov så är svedan borta. Jag får ägna helgen till att kurera mig helt enkelt. Feber hade jag igår och idag har jag lätt ont i kroppen. Influensan är det nog inte utan en vanlig hederlig ordentlig förkylning.

Undrar om jag kan gå till jobbet på måndag. Karensdagen svider alltför mycket så den vill jag inte drabbas av om det inte är absolut nödvändigt. Förhoppningsvis är jag bättre då. På tisdag ska vi på en 50-årsuppvaktning och då känns det väl värre om man kommer genomförkyld och snorar, snörvlar och hostar.

I kväll blir det sista delen av stjärnorna på slottet och allmänt slappande. Orkar inte anstränga mig med mat så det får bli något enkelt som jag kan skrapa ihop av det jag har. Årstiderna var här med en sändning i torsdags så det blir väl något åt det vegetariska hållet.

Nu ska jag vila................

Kommentarer
Postat av: irene

Förlåt... både att jag smittade via datorn och att jag hann före med rubriken. Hoppas att det bara är en vanlig förkylning i alla fall

2009-01-17 @ 14:46:59
Postat av: Anna-Lena

Det sprids influensor på alla möjliga håll i landet.

Den har dock inte kommit hit än. Men jag vet vad som väntas. Hoppas jag klarar mig.

Krya på dig!

2009-01-17 @ 18:59:44
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0