Rena rama djurparken

När jag låg och trynade i sängen i morse hade det tydligen varit fullt håll i gång i trädgården. Sambon skulle ut och fylla på mat i fågelbordet när han får syn på ekorren igen (han har inte sett den förr). Han drar sig tillbaka för att se vad som händer och ekorren går raskt fram till maten och börjar mumsa. Dom är ju så söta när dom håller maten i sina tassar och äter och smackar.
Plötsligt dyker ytterligare en ekorre upp i häcken en bit bort och när han vänder på huvudet tror han inte sina ögon för då sitter det en hackspett på talgbollen i ett träd och äter. Samtidigt flyger en liten talgoxe fram och tillbaka och snappar upp det han kan få tag i och en koltrast har bänkat sig mitt i fågelbordet och mumsar också den förnöjt.

Om det inte varit för att han hade förevigat hela härligheten med en liten film så hade jag knappt trott honom. Två ekorrar och en hackspett i vår lilla trädgård samtidigt...........vi bor ju ändå snart mitt i stan..... På filmen hör man en av katterna som verkligen storjamar för att han får lov att vara inne mitt i denna härlighet.

Jag tror jag har återhämtat mig från mitt 56 timmars arbetspass.....jo EU det fanns dygnsvila mellan passen.......men det är ändå lite trögt att komma i vanliga gängor. Vi har ju trettondagsafton kvar i morgon och sen kan man snart börja tänka på att ta ner julgardinerna och släppa in lite ljus.

Hårda tider på sjukhuset.....spara, spara spara. Vi är underbemannade på natten så det är ett ständigt pusslande med schemaläggningen. När man tror att schemat är klart så ska dom "frivilliga" petas in och då kan i värsta fall flyttkarusellen börja igen om luckorna inte passar personerna eller tvärt om.

Oj vad det ska bli gott med en kopp kaffe nu. Huvudvärken börjar smyga sig på koffeinberoende som jag är men det räcker i alla fall med 2 koppar om dagen för att må prima............jag har dragit ner.


Kommentarer
Postat av: Stig

Visst mår du bättre utan kaffe?

2009-01-05 @ 08:34:46
Postat av: maritha

Vad kul att ekorrarna hittat hem till er, man ser dom inte så ofta längre jag såg en i förra veckan men det var i Rydbergsdal.Hackpetten klarar jag mig utan eftersom jag har fågelfobi, får panik bara en liten talgoxe kommer för nära=( huvva.

Det vet du väl att vi inom vården är "supermänniskor" och klara allt, hur mycket dom än drar ner så fixar vi det. Vore bättre om vi inte var så himla "duktiga" utan lät det rasa samman så kanske dom förstår att det här går inte längre, det kanske vore bättre att lägga pengarna på bra vård i stället för höga löner åt cheferna.

2009-01-05 @ 12:12:37
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: irene

Vilka höga löner? Undersköterskorna här har nästan samma lön som jag i alla fall...

2009-01-05 @ 16:27:10
Postat av: Jungfrun

Hon menar kanske "storcheferna".....Dom tjänar ju hur mycket som helst och passar det inte så är det bara att sluta och så vips faller en fallskärm på 1,2 milj ut. Så har vi det här just nu.

2009-01-05 @ 17:05:33
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag är ju inte helt utan kaffe men får för mig att direkt efter jag tagit mitt morgonkaffe så får jag en diffus värk i kroppen som i och för sig försvinner. Man är väl idiot som ändå fortsätter....

2009-01-05 @ 17:07:12
Postat av: Anna-Lena

En del uskor här, har visst högre lön än sköterskorna.

Jag vill också mata fåglar, ekorrar, harar och andra hungriga små djur. Har bara balkong (en trappa upp) och får inte för hyresvärden.

Irene, du är underbetald!

Kaffe kan man dricka jämt.



2009-01-05 @ 17:23:44
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Jag

Ja tyvärr förekommer det även här. En undersköterska utbildar sig till sjuksköterska och får lägre lön......

2009-01-05 @ 17:45:46
Postat av: Stig

Jamen,det kan väl bero på erfarenhet kanske...

I slutändan finns det knappast någon uska som har lön på samma nivå som en ssk.

JUH!!!!

2009-01-05 @ 20:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0