Idag kan man nästa säga att jag har ägnat mig åt shopping.

Jag tog mig en cykeltur ner på stan för att jag kände att jag bara måste spana in en kvalitét-sko-rea som jag såg en annons om. Jag är inte särskilt förtjust i att handla varken skor eller käder men ibland måste man ju göra det så jag tog som sagt cykeln och cyklade ner. På stan fick jag för mig att jag skulle gå in på Scholls butik bara för att vidga mina sko-vyer en aning och vad fann jag där om inte ett par jättesköna sandaler som jag la undan eftersom jag ville kolla in den butik som gav mig anledningen att åka ner.
 
Nästan vägg i vägg med Scholls ligger en annan skoaffär som också har mycket bra skor så jag gick in där också och vad fann jag där? Jo, ett par sköna sandaler som var så sköna att de nästan inte känns på fötterna. Slutet på historien blev att jag köpte båda sandalerna och struntade i rea-butiken. Förresten så var det rea på de skor jag köpte också och så fick jag reda på att om man verkligen vill välja vinterskor så bör man vara ute redan i september. Mina vinterkängor rasade sönder förra året efter att jag blivit utan ett par år så det blir till att vara först på plan i år.

Så här se skorna ut och jag bör tillägga att något elegant och högklackat skulle aldrig någonsin komma innanför mina väggar (alltså i min ägo) Det är ju inte så att jag stoppar personer med eleganta högklackade skor i dörren, det får ni inte tro men min längd och mina värkande ben tillåter inget annat än foträta skor och råkar de vara eleganta så är det förstås ett plus.
   

Sen gick "shoppande " av bara farten..........

En rökt makrill, ett svindyrt (49kr) ekologiskt stenugnsbakat bröd med rostade linfrön i från Trillers bageri Om man köper brödet direkt på bageriet är det inte så dyrt men det här köptes på ett café som säljer deras varor och idag fick det bli så. Jag var ju så att säga i shoppingtagen. 
   
 - Och till sist shoppade jag en liter jordgubbar, en "påse vitt vin" och en tidning. Jag föll för att man fick en av Agneta Sjödins böcker i lyssnaformat med på köpet. Egentligen är jag inte speciellt förtjust i henne på tv, där jag tycker att hon mest gapar och skriker men det ska bli intressant att "kolla in" hennes bok.

Det var det här glansiga jag föll för!

Nu är jag bjuden till en granne tillsammans med ytterligare ett grannpar på ett eller annat glas vin...........................igen................

Kommentarer
Postat av: anna

det var bra skoinköp du gjorde, själv köper jag ju allt, men jag är ju lite skadad av yrket!

2009-07-25 @ 14:51:37
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: maritha

Blir så sugen på ett glas vin när jag läser din blogg=)Visst skulle jag kunna ta ett även här men det är så omständigt att behöva gå in på ICA och beställa för att få det 2 dagar senare....nej det får vänta tills jag kommer hem=)

2009-07-27 @ 14:27:07
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anmaja

En lyckad shopingrunda tycks det!

Bra att du tyckte min blogg såg bra ut, alltså att det inte var några konstiga fel som jag fått påpekat. Det måste ha varit nåt tillfälligt.

Hadebra!

Anmaja

2009-07-27 @ 15:59:18
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0