Semester - dag 12-13, fredag, lördag

Under de här två dagarna kan man säga att vi har turistat i egen stad. Vädret har varit strålande och vi har cyklat runt här och var. Idag till exempel har vi kollat in några skulpturer och ett nytt bostadsområde, ätit jordgubbar i stadsparken, gått på toa på stadens nöjespalats Flustret, fikat på Café LInné, besökt Linnéträdgården, ätit glass på stan vilandes mot  de varma stenarna på Nybron.

Fikat två gånger på stan samma vecka, kan jag lova att det aldrig någonsin i mitt liv har inträffat tidigare.......och gott var det. Blåbärsmuffins förra gången och idag en stor vaniljbulle med en jätteklick vaniljkräm. Hur ska detta sluta? Och i bakhuvudet gnager den eviga tanken på att gå ner några kilon........

Igår inhandlade jag en plastpåse vin. utan kartong menar jag då förstås. Plastpåsen var av samma typ som man kan köpa tvål i för påfyllnad av pumpar och hade en liten skruvkapsyl. Det var första gången jag såg en sån, riktigt praktiskt var det och dessutom ett gott vin. Madame Blanche heter vinet förresten och det var en hel liter i förpackningen.

I kväll får det nog bli vatten för jag gav bort resterande vin från igår till dotra.........

Sambon tvättar och tankar Messerschmitten, sen blir det kanske lite mat (om vi blir hungriga efter jättebullen) och så hoppas vi på att myggen håller sig borta så vi kan njuta i trädgården.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Fika här och fika där. Och glass emellanåt... mjukglass med våffla och strössel...

Ja, det är nog tur att semestern tar slut nu, så man slipper så´na frestelser hela tiden.

2009-07-18 @ 23:09:27
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Jag

Ja nog unnar man sig en hel del men mjukglass på stan brukar jag låta bli men det gör däremot inte sambon. Vaniljglass med lakritsströssel ska han ha.

2009-07-18 @ 23:59:48
Postat av: Anna-Lena igen

Just det. Vaniljglass med lakritsströssel ska man ha.

2009-07-19 @ 20:09:30
Postat av: irene

nä, chokladströssel ska det vara.

2009-07-20 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0