Semester - dag 6, lördag

Jag har börjat sticka en tjocktröja till mig. Garnet har redan tidigare varit en tröja till mig men ärmarna blev för långa och tyngde ner hela tröjan så den var inget skön att ha på sig så jag repade upp den igen. Nu ska jag mäta ordentligt så att den blir bra. Jag saknar faktiskt en tjocktröja av riktigt ullgarn.

VI blev bjudna till grannen på en fika och nu startar sambon upp grillen. Jag tänkte göra det enkelt för mig med en potatissallad av enklaste sort och en bit grillat. Troligen blir det ett glas vin också..........och grönsaker förstås.

Sen är det väl bara att sticka på........avslappnande och rogivande är det faktiskt och garnet har nog legat upprivet i 5 år så det är dags att det blir något av det.

En cykeltur på stan har det blivit också. Rätt mycket folk som rörde sig på stan men det var absolut inte så varmt att vi ville sätta oss på en uteservering och ta ett glas. Det gör vi hemma i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0