Tänka sig..................

..........................det ringde på dörren och utanför stod en granne med en burk lös nyslungad honung i handen. Jag hade berättat för honom om hur god jag tycker den där nya honungen är och han hade precis varit och "skördat" en av sina bikupor så jag fick en burk av honom. Jättehärligt. Jag tog genast ett par stora skedar tjock turkisk yoghurt och ringlade honung över. Oj, oj, oj så gott. Tyvärr hade jag inga valnötter hemma. Det ska man också strö över men det var gott utan dem också.

I kväll ska jag på en författarafton som ska handla om melankoli. Det låter det. Jag har aldrig någonsin varit på författarafton men en av mina grannar var intresserad och vill ha mig med. Jag tackade ja och cyklade genast ner på stan för att inhandla lite vin ifall det blir tillfälle att bjuda henna på ett glas efteråt. Vi kanske är jättemelankoliska båda två och behöver lite vin.

Ett par nya Birkenstock arbetsskor inhandlades också. För många år sedan hade jag ett par Birkenstock med noppror eller snarare piggar under hela foten. De var jättesköna och sist vi var i Stockholm såg jag en affär som säljer dessa så ett par noppskor ska jag köpa till hemmaskor nästa gång vi besöker den stora staden. Det kan nog bli nästa vecka faktiskt.

Sambon ringde och rapporterade att vänstertrafikkörningen hade gått bra även om han hade varit lite nervös innan han skulle köra av båten. Skönt att höra att han var nervös, han som var så kaxig innan han åkte. Han lät som om han inte gjort annat än kört vänstertrafik då......men det har han aldrig gjort......

Ska tvätta håret inför den melankoliska aftonen nu. Rapport om kvällen kommer senare eller i morgon.

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilka bra och trevliga grannar du har.

2009-07-23 @ 22:31:56
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0