Äldste sonen har cyklat.........

.....................Vättern runt. Mor foljde det hela på nätet och var orolig för att han skulle frysa eller cykla omkull. Hna fyllde dessutom år i torsdags och som stående present får han sina tre blomlådor fyllda med sommarblommor men det regnade så mycket att det inte var någon idé att fixa med det. Jag tog med mig blomlådorna hit hem och i stället lagade jag till en Janssons frestelse i hans lägenhet. Tänkte att något salt och kaloririkt skulle smaka gott efter en sån bedrift.
Nu är han i alla fall hemma och välbehållen.............men det hade varit kallt, regnigt och eländigt och det var första gången han cyklade så långt. Vi är imponerade här hemma.

Regnet fortsätter att vräka ner. Hur mycket vatten finns det däruppe? Vart tar alla ljumma ljusa kvällar före midsommar vägen? Vi ska spela bingolotto i kväll och jag bespetsar mig på en storvinst så vi kan åka bort ifrån det här hemska vädret............en låååååååååång resa....

Kommentarer
Postat av: maritha

Hur lång är Vätternrundan? Verkar vara för jäkla långt ju!!Det var bra gjort av sonen, nu blir det bara för mamma att träna och hänga med nästa år eller?

2009-06-16 @ 17:35:07
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Jag

Vätternrundan är 30 mil. Absolut inget för mor det kan jag lova.

2009-06-16 @ 17:47:49
Postat av: Anna-Lena

Säg inte det... man kan aldrig veta...

2009-06-16 @ 18:35:59
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tänk där kom vi förbi när tjejerna cyklade som bäst.

Tjejerna fick visst det bästa vädret hörde jag efteråt. Grabbarna fick cykla i ösregn synd om dom.

Jag får tacka för alla fina kommentarer som jag fått under vår resa genom Sverige.

Kram Ingrid

2009-06-20 @ 14:09:03
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0