Trodde att jag har fågelungar i holken..........

............men pipandet verkar komma från en talgoxfamilj unger grannens takpanna, om inte andra uppgifter framkommer under dagen. Jag ska spana........
För övrigt är det så dåligt väder att jag passar på att göra djupdykningar i sånt som behöver göras av med. Jag är långledig från nattjobb ända till den 13:e så det är bäst att passa på.
I morgon är vi bjudna på en studentmottagning och sånt är ju alltid kul. Jag måste bara ta mig ner på stan för att inhandla någon lämplig present och jag tror det blir den runda kannan i den här serien från Coolinvent


Sjäv vill jag ha både den runda kannan och smörasken. Väldigt fiffiga grejer som håller kylan i flera timmar.

Igår köpte jag mig en tryckkokare på extrapris helt på Anna Skippers inrådan. Vi provade genast att koka potatis till kvällen i den och det tog mindre än 5 minuter (färskpotatis) men lite läskigt var det allt innan det första koket var över. Man har ju hört rövarhistorier om tryckkokare som exploderat och så. I kväll ska jag koka kikärter, ett helt lass för att lägga i frysen. Det är så gott att ha dem i sallader och för att inte tala om Hoummus och Falafel. Mums!

Kommentarer
Postat av: maritha

Läste i en veckotidning att det finns en fågelholk att köpa som har en webbkamera i taket så man kan se vad som händer i holken.Kanske något för dig=) men den var dyr, kostade runt tusen kronor.

2009-06-05 @ 00:12:05
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0