En vändpunkt?

Idag har jag hittat mitt första gråa hår eller rättare sagt det första gråa hårstråt jag sett med egna ögon. Det finns elaka tungor som säger att dom sett enstaka tidigare men faktum är att det här är det första jag ser. Det satt i luggen och var helt grått och liksom lyste elakt bland de andra stråna. Givetvis drog jag bort det för det tror jag de flesta gör med just det första...........men så kan man inte fortsätta det inser jag. Hellre gråhårig än flintskallig ha,ha

Tro det eller ej, men jag håller precis på och lagar till lutfisk. Vi hann aldrig äta den i julas så nu vankas det snart fin eko-potatis, lutfisk, gröna ärtor och en god sås med massor med kryddpeppar och lite salt på.

Ända sen jag var barn har jag varje år tänkt på min mormor när vi skulle äta lutfisk ett år och hon inte förstod sig på saltströaren utan trodde att man skulle vrida i botten med den följden att allt salt hamnade på hennes tallrik. Vi barn blev förtjust förskräckta över händelsen och i mer än 40 år har vi hållit just det minnet vid liv i samband med lutfiskätandet.

Sjukhuset måste jag bara se för min favvo-sjuksköterska ska vara med. Lägg märke till sjuksköterskan på barncanceravdelningen. Han är så gullig och sympatisk och dessutom har man massor med humor. Pluspoäng till honom. Han bjöd mig på en glass en gång........skickad via rörposten...........

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Första gråa hår? Grattis. Nu blir det bara vackrare och vackrare.

Jag är helgrå. Det är snyggt! :)

2009-03-31 @ 20:57:34
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: maritha

Det är inget att oroa sig för, det finns så mycket bra och enkla hårfärgningar=). Jag vet inte om jag har ett eller många gråa hår( vore konstigt om jag inte hade ha ha ha)för så fort det blir en liten utväxt så, vips i med lite färg och man är som ny igen=).

2009-04-01 @ 11:54:16
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Jag

Nej, det är inget jag oroar mig för egentligen, för som sagt man kan färga håret, det kändes bara lite som en ny fas. Först fylla 50 och sen grått hår.

2009-04-01 @ 12:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0