Extremslöardag

Idag har jag bestämt mig för att jag får slöa precis hur mycket som helst och det är faktiskt svårt så lite nyttigheter klämmer jag in. Vikning av tvätt har jag gjort och ett brödbak är snart färdigt att ställa in i ugnen.

Frukost i sängen, spikmattan både mage och rygg och lyssna på bok tillhör slöandet. Konstigt att det inte går hål på fettet på magen. Djupa hål fter taggarna blir det i alla fall så det förslår men efter ca tio minuter är de som bortblåsta.

Robinsson är ju inte vad det var en gång i tiden men jag ska ta en titt på det och så blir det nog ett glas vin även om jag är duktigt trött på min fluffiga mage. Det verkar som att fluffet vandrar från rumpan till magen, hur nu det går till.

Brödet ska gräddas enl. den danska surdegs-kvinnan, dvs i en gryta med lock i ugnen. Det är inte alltför lätt att bara baka med surdeg...helt utan jäst alltså. Konsistensen bli annorlunda på något vis..... Om brödet blir bra så lägger jag in en bild på det....om inte...ja då vet ni i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Bella

Kan det vara bra med spikmatta?? Jag ser att de finns lite överallt nu. Robinsson var nog bäst i början tycker jag, men vi tittar ändå.

2009-03-28 @ 22:56:39
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0