Helgstädning på gång

Renbäddning av sängar och toarengöring står först på agendan. För övrigt är jag så FRUKTANSVÄRT trött på allt katthår som samlas i detta hus på vintern. Jag är inte trött på katterna utan på håret. Som det är nu så vill de inte gå ur mer än några sekunder innan de står på trappan och "gråter" hjärtskärande och vill komma in.

Mina svarta joggingbrallor ser ut som om de vore av gråsvart ull och det går heller inte bort i tvätten utan efteråt är det dammsugaren som gäller.......puh.... Tur att man jobbar natt så att man kan smyga i kulvertarna med sina lurviga privarta kläder innan man får på sig "uniformen".

Ansiktet ska nog få sig en helgstädning också. Sånt behövs också ibland när man är fnasig och torr efter vintern. Egantligen skulle jag vilja ta ett bad också men när jag var på shiatsubehandling sist fick jag ett par akupunkturnålar ditsatta på ovansidan av foten och de vill jag ha kvar så länge det går. Det är inte så farligt som det låter utan det är små korta piggar som är övertejpade.

Skurhinken väntar...................

Kommentarer
Postat av: irene

men... hur länge kan du ha kvar nålarna???

2009-03-27 @ 20:49:09
Postat av: Jag

Nålarna får sitta tills tejpen lossnar eller tills jag ska dit nästa gång.....eller längre. Dom verkar så länge dom sitter där och det är inget farligt, snarare bara bra

2009-03-27 @ 23:03:21
Postat av: maritha

Jag är oxå så himla trött på katthår och hundhår, det värsta är att jag får vackert ha mina håriga joggingbrallor på jobbet för vi har inga arbetskläder. Vi skulle få det nu till våren men politikerna har bordlagt det..IGEN..så det blir till att fortsätta jobba i sina privata kläder=(

2009-03-27 @ 23:15:09
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Jag

Stackars er som jobbar inom vården och måste ha egna kläder. Det är ju förskräckligt egentligen.... och kanske ohygieniskt också förresten. Min dotter har precis börjat inom hemtjänsten och dom har faktiskt arbetskläder och det är banne mig inte mer än rätt. Skäms på er politiker som inte avsätter pengar för det.

2009-03-27 @ 23:24:29
Postat av: Anna-Lena

Här har också skurhinken varit framme.

2009-03-28 @ 16:40:35
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0