Jag höll på att svälja en geting.

Idag har vi riktigt härligt väder så det passar sig ypperligt att tvätta, hänga tvätten och däremellan sola lite. Hur som helst så hade jag en avsvalnad kopp citronte bredvid mig och jag såg faktiskt en geting som kretsade runt koppen men föga anade jag att den hamnade i koppen. Jag hade för avsikt att ta en stor klunk för att teet var så pass kallt att jag skulle hämta mer då jag kände något konstigt mot läpparna. Jo mycket riktigt, i koppen låg en geting och kämpade för sitt liv.

Djurvän som jag är så hjälpte jag den upp såklart. Sen satt den en stund på bordet och putsade sig och sen flög den iväg oskadd vad jag kunde se. Tur att den slapp undan mina glupska käftar....ha,ha
                                                                       
Apropå getingar så är det en av grannarna som har bikupor på tomten och igår köpte vi närproducerad honung av honom. Det är ju lite kul att vi kan äta honung där vi har bidragit med nektar från våra egna blommor.

Kommentarer
Postat av: maritha

Vilken tur att du kände den, det hade inte varit så bra om han hade stuckit dig i munnen, det hade kunnat gå riktigt illa. Jag är oxå sån där tokig djurvän som ska rädda alla ha ha ha det enda djur jag kan döda är myggor=).

2009-05-13 @ 20:04:28
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Precis. Ni hade nog tur båda två.

Att få ett getingstick i munnen är inte att rekommendera... akuten direkt!

2009-05-13 @ 20:29:01
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0