Var en liten tur till Stockholm i helgen........

................på Caroline af Ugglas körkoncert "Alla kan sjunga". Dottern sjunger med i kören och det var en mycket trevlig show till förmån för Stockholms stadsmission. Vi var lite lata och tog bilen dit i stället för tåget som vi borde ha gjort men det straffade sig till en del. Nja inget hårt straff men lite i alla fall.

När vi parkerade så "loggade vi in" med kort och när vi åkte så "loggade vi INTE ut" med kortet och det kom vi på när vi var på väg hem tre timmar senare. Nu blir det ett rent helsike tänkte jag men fick en positiv upplevelse när jag ringde parkeringsbolaget. Hon bara frågade hur länge vi stått och sa att hon kunde checka ut därifrån till en kostnad av 50 kr. I morgon kan vi kolla hur mycket pengar som faktiskt blivit dragna.

Det var mycket grönt och fint i hufvudstaden fast den bara ligger knappa 10 mil från oss. Jag tror vi har växtzon 4 och i Stockholm är det zon 3 på många ställen och det märktes.

Riktigt sugen blev jag på att ta en helg där och bara strosa runt och slopa eller åtminstone minimera affärstittandet. Ordet shopping vägrar jag nästan att använda för det låter så hysteriskt. Själv avskyr jag ju att handla mer än bara det mest nödvändiga. På klädfronten börjar det bli kris nu.....

Vi åkte upp i Kaknästornet och det konstiga var att det kändes inte ens högt längre.....jag som är så höjdrädd. Därifrån såg vi kryssningsbåtarna till Åland och Finland och vi blev riktigt sugna på en kryssning framöver när det blir varmt.

Nu väntar tvättkorgen...................... och det känns som att dagarna bara går.........

Kommentarer
Postat av: marie

den bilträffen var förra året i trollhättan =)

2009-05-12 @ 16:53:15
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

De gör det.... bara går...

2009-05-12 @ 18:42:08
URL: http://http:mammselen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0