Här är allt som det ska

Jag har precis skurit till en minestronesoppa, ett recept ur Anna Skippers kokbok som jag köpte på Hälsomässan igår. Signerad av Anna herself. Ja, ni vet ju vilket fan jag är av henne. Två burkar proteinpulver, två burkar algtabletter, en till gubben och en till mig inhandlades också och det var nästan på håret att jag köpte en juicepress också men så blev det inte. Hade jag obegränsat med pengar skulle jag åka på en hälso och matlagningsresa i hennes anda också. Snacka om att jag är helfrälst.......

Paret Skipper höll också ett litet föredrag då de också bjöd på lite jordärtskockssoppa tillagad i tryckkokare och hemgjort pitabröd med fyllning. Här ser ni en bild på Anna in action.

Det är kul att jämföra hälsomässor år från år för inriktningen varierar så mycket. Ett år var vi helt chockade för då skulle man bara äta olika piller och kosttillskott av alla de slag. I år användes ordet ekologiskt väldigt mycket och det delades ut smakprov på nötter, gojibär och trevliga tidningar så nog var jag nöjd allt.

Mindre nöjd var jag med mässan Den goda maten som var i en angränsande lokal. Där tyckte jag mest inriktningen var Den goda alkoholhaltiga drycken för de flesta gick omkring med ett vinglas i handen och provade viner, likörer och öl för sina inköpta dryckeskuponger. Maten fick man nästan leta efter bland bardiskarna. Ett gott bröd och en vitlöksrivare köpte jag hem i alla fall. Vitlöksrivaren var jag sugen på redan för ett år sen (om det nu var då vi var sist) men tvekade då. Den här gången hade jag spenderbyxorna på mig så det blev en sån också. Så här ser den ut.

Det var inte lätt att få till en blänkfri bild men ytan i mitten är refflad och det är där man river vitlöken och andra saker på. Jag rev vitlöken till soppan på den och det fungerade ypperligt.

Sambon har satt upp julbelysningen i utegranen vilket känns tidigt men det får allt dröja till första advent innan den tänds. Granen har vuxit så mycket att vi har blivit tvugna att köpa en ny påbyggbar slinga för att den ska komma till sin rätt.
 Nu ska jag spela Bingolotto och vinna mycket pengar...............

Kommentarer
Postat av: maritha

Jag har exakt lika vitlöksrivare, det fanns ju en del fat att välja på:)Kanonbra är den, har du den där lilla vitlöksskalaren i plast till och en liten borste att samla ihop den rivna vitlöken med. Vitlökspressen har kasserats nu. Jag köpte min på marken nu i höstas.

2009-11-08 @ 20:32:13
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Julbelysning i utegranen? Milda makter!

2009-11-08 @ 21:46:22
Postat av: Jag

Oj, hur ska jag tolka den reaktionen?

2009-11-08 @ 21:53:03
Postat av: Ingrid

Minestronesoppa är så gott. Vi gjorde faktiskt också egen för någon dag sen. Jätte gott.

Kram Ingrid

2009-11-08 @ 23:05:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Du ska tolka det som att jag tycker att det är alldelesa för tidigt.

Inte konstigt att Alzeimern kommer mer och mer. Det är ju ingen ordning på någonting längre....

Julskyltning i oktober, semlor efter jul, fotboll året om, hockey långt in på sommaren, ingen snö, regnperiod på sommaren, osv.osv. Man kan ju bli snurrig för mindre.

Och less långt i förväg. T.ex. är man les på julen inna 1:a Advent har varit. Nästan.

2009-11-09 @ 17:30:24
Postat av: Jag

Jag håller med dig i allt men i det här fallet handlar det bara om att sätta upp belysningen i granen.....inte att tända den. Inte en minut före första advent kommer det att ske.....fattaru´ väl ;0)

2009-11-09 @ 19:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0