Tre soltimmar i november

Inte konstiget att man känner sig trött för jag tror inte att jag sett dem heller. Normalt brukar vi tydligen ha 50 timmar på hela november och i år har det tydligen bara varit tre hittills.
Det finns en tröst i sammanhanget i alla fall och det är att det är varmt ute. I morse när jag cyklade hem njöt jag till och med lite av cykelturen förutom att lyset inte fungerade som det ska så jag fick stanna och mecka flera gånger. Man vill ju inte få med tant polisen att göra nu när jag klarade mig sist. I helgen måste en ny generator införskaffas.
Är vädret lika varmt i morgon så ska jag försöka pallra mig upp lite tidigare och åka iväg och kolla om jag hittar någon svamp. Jag tror att oddsen är rätt goda.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Det tror jag att du gör. Hittar svamp, alltså.

För några år sedan hittade jag gula kantareller på 1:a Advent. Jag plockade dem och åt dem på kvällen. De var goda faktiskt.

2009-11-20 @ 20:43:48
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: maritha

Inte konstigt att man känner sig som en zoombie, trodde att det var för att jag jobbar natt och sover på dagarna men nu förstår jag att det är för att man inte får nån sol på dom lediga dagarna heller, längtar till våren och ljuset, det är så underbart att jobba natt då, när man ser hur det blir ljusare för varje dag.

2009-11-21 @ 23:55:29
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0