Vintertid

Usch vad det var trist i natt på jobbet när klockan först var 03.00 och sen på en sekund 02.00 igen. Det blev en lång natt.

Blodgrupperingsmaskinen fick fnatt och kollegan påminde mig om allt prat om hur det skulle krångla vid milleniumskiftet och så hände ingenting men nu med en "sketen" sommartidsomställning så blev det ett mindre "kaos"

Ni kommer väl ihåg allt prat om att dammsugare, elvispar, kaffebryggare och de mest omöjliga enklaste saker skulle sluta fungera vid tolvslaget. Jag fick en glimt av detta i natt ha, ha men efter lite omstarter så löste sig allt och blodgrupperingssvaren poppade upp på dataskärmen som popcornen ur en kastrull. Popcorn ja, det var många år sen jag både åt dem och poppade också förresten.

Katten går också fel nu. Han vill ut på en helt felaktid tid för alla parter. I stället för halv fem så blir det halv fyra nu ett tag och jag säger bara usch. Går inte att ignorera heller för då river han sönder sängen den lilla bortskämda rackaren. Det är bara att bita ihop för när snön och kylan kommer så bönar man och ber att han ska gå ut för att röra lite på sig för att inte växa till sig allt för mycket under vintern, när det i hans värld bara är den varma, goa stugvärmen som gäller.

Annat är det med honkatten, hon är lätthanterlig hon..........bara hon får mat förstås för det är hennes intresse. Hon brås väl på matte som nu ska värma lite pasta och köttfärssås till sig själv.

Kommentarer
Postat av: Bella

Det tar alltid en vecka att ställa om sig. Men som pansjo spelar det ingen roll =).

2009-10-26 @ 18:41:06
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Honor är kloka. Av alla arter.

2009-10-26 @ 19:30:36
Postat av: Stig

Nja...är det verkligen en oomkullrunkelig sanning det där. Mera en myt tror jag.

2009-10-26 @ 21:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0