Klädbestyr

På lördag ska jag på klassträff, 35 år sedan jag slutade grundskolan och det ska verkligen bli jättekul. Min bästa kompis sen grundskoletiden kommer hit på fredag och sen ska vi gemensamt åka till Västerås där festen äger rum. Sambon ska besöka en kompis som bor i närheten av Västerås under kvällen och hade inte lust att köra hem sent  på natten så vi bestämde oss för att ta in på hotell vilket ju också är riktigt trevligt.

Hur som helst så uppkom ett riktigt klädbekymmer. Jag har i princip inga höstkläder alls och full av vånda så begav jag mig ner på stan för att kolla in ett möjligt klädval. När jag ska handla sommarkläder går det mycket bättre men när det gäller kläder som man ska vara lite mer påklädd i så hatar jag verkligen att både prova och handla dem. Jag är för tjock och inte nog med det...jag är för lång också. Det första kan man ju försöka att göra något åt (vilket jag är i vacklande färd med att göra) men det senare är det värre med även om jag med åren nästan har förlikat mig med mina strax över 180 cm.

Jag var i alla fall inställd på en pina men hör och häpna!! Jag klarade av mina inköp på en butik som heter Rabalder på dryga kvarten. Där hade en provdocka som jag tyckte såg piffig ut så jag valde exakt samma kläder, provade, log, kostaterade att det var "jag" och betalade. En längre tunika med matchande leggings och en lite udda tröja att ha ovanpå om man så vill. Färgen hade anstrykning åt aubergine tror jag man kan kalla det för.

Eftersom tyget var rätt tunt och valkarna avspeglade sig rätt bra så fick jag för mig att gå in i en underklädesaffär och prova något så att säga "utslätande" för figuren, något jag aldrig tänkt på förut över huvud taget men vad gör man inte för att göra en "självsäker" entré inför en massa gamla klasskompisar som man både älskat och hatat.
 
Det utslätande lilla tillbehöret var definitivt inget för mig i alla fall och när jag skulle kränga på mig skiten lät det nästan som att den sprack men vid senare inspektion av mig, var nog inte fallet så tack och lov men jag lämnade tillbaka paltorna till expediten och sa att jag hellre låter valkarna synas och sen gick jag. Två nya helt oglamorösa BH:ar slank också ner i kassen på Lindex som blev nästa anhalt och förresten en ny mascara blev det också. Den gamla var helt ihoptorkad och säkert full med bakterier eftersom det var säkert ett år sen jag använde den. Ja ni hör ju.....så mycket energi lägger jag ner på make up.

Nu ska jag dricka en andra kopp kaffe och sen ska toaletterna städas innan det är dags att äta och bege sig till jobbet igen. Jag hinner väl inte städa hela huset innan storfrämmander dyker upp på fredag men fräscha toaletter vill jag åtminstone ha.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var ju roligt att du hittade fina kläder så snabbt.

Härligt med klassträff. Det blir säkert jätte roligt.

Kram Ingrid

2009-09-16 @ 20:06:24
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: maritha

Åh vad jag skrattat åt ditt härliga inlägg...kunde lika gärna varit jag som skrivit det. Förutom att jag är för kort till min vikt, ynka 167 cm, hade jag haft din längd så hade vikt o längd varit mer i fas=). Var stolt över din längd jag skulle gärna byta.

Det var lite strul på jobbet, omorganiseringar igen, så är det när nästan ingen går på sitt ordinarie jobb.Men nu har det löst sig..iaf för 3 månader framåt=)men då har vår ordinarie chef kommit tillbaka så då är det nog mer ordning och reda. Ha så jättekul på klassfesten...du kommer att glänsa! Kram

2009-09-17 @ 16:27:59
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0