Sonen lagar kyckling

Yngste sonen har mixtrat ihop ett kycklingrecept som ska bli intressant att få smaka innan jag åker till jobbet. Det är både öl och en skvätt whisky i skyn som ska bli till sås. Kycklingen är fylld med lök, soltorkade tomater, bacon, persilja och vitlök. Han brukar titta på Per Morbergs matlagningsprogram och sen mixtrar han ihop maträtter enligt eget huvud. Ibland är såserna lite i fetaste laget för mig dock.

För mig väntar ytterligare en natt. Det är riktigt trögt att komma igång efter semestern. Ögonen känns som att det fattas ljus. Man går i en ständig trötthet på något vis men jag känner igen symtomen från tidigare resor. Ögonen saknar helt enkelt det starka grekiska ljuset.

Kycklingen blev jättegod. Faktiskt den godaste och möraste kyckling jag någonsin ätit men så var det en speciell extra stor majskyckling från Bjäre fågel också.

Nu ska jag lägga mig på spikmattan och se om jag kan få lite lindring i mina värkande ben och sen kallar plikten....

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Söner är bra att ha!

2009-09-11 @ 19:59:50
Postat av: Ingrid

Vilken duktig son du har.

Kram Ingrid

2009-09-11 @ 20:09:22
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0