Vaccinera sig?

Jag tycker det är väldigt svårt att veta om man ska vaccinera sig mot svininfluensan eller inte. Min grundinställning är att jag inte vill vaccinera mig mot influensa över huvud taget och är man i så fall egoistisk om man säger nej??

Chefen sände ut en förfrågan om vilka som vill ha vaccin på arbetet och sista svarsdag var den 20:e så jag tackade nej men det betyder inte att loppet är kört för det. Jag vill ha mer betänketid helt enkelt.  Det absolut bästa skulle vara om man fick en släng innan vaccineringarna börjar så slapp man ta något beslut alls. Just nu lutar det åt att det inte blir någon spruta för mig.

För övrigt så har eftermiddagen, det lilla som var kvar efter sovandet gått i städningens tecken. Köksfönstret var bara ett måste att få rent från all äcklig flugskit och jag hann inte mer än avsluta förrän flugorna satte igång igen men det ser i alla fall bättre ut. Katterna tyckte det var mycket intressant att för en gångs skull få titta ut genom ett helt öppet fönster och dessutom sen hoppa ut genom detsamma.

Om det är idol idag ska jag sätta mig en stund och titta även om jag tycker juryns kommentarer är botten. "Jag tycker inte du var bra" och så ser personen i fråga mycket besviken ut innan juryn sen säger " Du var SKITBRA, så välkommen till Stockholm". Om det hade hänt någon gång så skulle det vara kul men det är alldeles för vanligt förekommande så jag tycker det räcker nu och jag verkar inte vara ensam om det. I princip har jag bara tittat till på ett par program och ändå hört det flera gånger............men annars är juryn härlig.

Kommentarer
Postat av: fashionhaggan

jag har aldrig tagit ett influensavaccin, innan igår, när läkaren rekommenderade att jag skulle ta det, beroende på alla mina resor.

2009-09-17 @ 21:03:36
URL: http://www.fashionhaggan.se
Postat av: Anna-Lena

Du arbetar väl, liksom jag, inom sjukvården. Ska inte ni vaccinera er då???

På mitt jobb är trycket hårt om vaccination. Jag vill egentligen inte, men känner att jag kanske måste göra det ändå. För att inte riskera att sprida smittan till andra.

Vi är alla nästan "beordrade" att vaccinera oss. Om vi inte vill, måste vi gå in till chefen och ta ett samtal om detta. Jag skulle tro att alla krafter tas i anspråk för att övretyga mig om att det är det enda rätta att vaccinera sig.

Än har jag inte sagt något och än har jag inte bestämt mig helt. Det enda jag vet är att jag inte vill.

2009-09-18 @ 17:48:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag träffar ju inga patienter så trycket på att man MÅSTE vaccinera sig är nog inte så stort då. Min chef sa ingenting i alla fall.



2009-09-18 @ 17:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0