Påskdagen

Har precis tittat klart på del två av "Män som hatar kvinnor". Det är verkligen synd att filmen är så dålig i jämförelse med boken och de två delarna i serien. De har klippt bort alldeles för mycket.

Jag skrev i går att jag skulle ge en resumé av min vistelse i idet. Egentligen finns inte så mycket att säga om det. Vintern har knallat på med mycket arbete, mycket snöskottning och inte det minsta lilla skidåkning. Jag har inte ramlat omkull ute en enda gång för snön har varit så sträv att jag behövde inte inhandla de i år planerade broddarna. Det senaste åren har man väl gjort sig ett par vurpor i ishalkan men dock inte i år.

En av våra älskade katter låg död på golvet en morgon för några veckor sen till stor sorg och bedrövelse. Hon hade varit lite småskramlig ett tag men var ändå pigg och alert och 10 år fyllda. En gammal dam i sina bästa år som vi trodde skulle finnas med ett tag till men så blev det inte. Det blev så tomt och vi var så ledsna och bedrövade att vi ganska snabbt bestämde oss för att börja titta efter en ny kattunge. Jag ringde uppfödaren av de två tidigare katterna för att diskutera dödsfallet och nämnde då att vi börjat titta efter en ny kisse och för att göra en lång historia kort så har vi nu tre katter. Gamlingen, en åtta månaders och en tolv veckors. Gissa om alla leksaker vi köpt genom åren har kommit till heders. Det fullkomligen yr råttor och fjäderbeprydda tygfåglar genom luften, och för att inte tala om tunneln som legat oanvänd i flera år. Där springs det och rullas runt så det står härligan till.

Här ser ni de två nytillskotten och så gamlingen förstås, längst ner.



Kommentarer
Postat av: Stig

välkommen tebax.

2010-04-04 @ 17:44:23
URL: http://varvetrunt.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Välkommen tillbaks, det säger jag också.

Vilka fantastiskt vackra katter ni har!

2010-04-04 @ 19:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0