Loppisrunda

Jag har blivit inspirerad av somliga andra här på bloggen och blev sugen på att göra en loppisrunda med bilen som söndagsnöje. Vi styrde kosan norrut mot Gävle och så gick vi in på de loppisar som erbjöds vilket blev fem sammanlagt.

Jag tycker själv att jag gjorde världens fynd. 5 fina djupa tallrikar av Gefle Agneta + ett decilitermått i rostfritt för 30 kr. Så fina som tallrikarna var så var det nästan oförskämt billigt. Så här ser mönstret ut och det är från 70-talet. Jag tror faktiskt mamma och pappa har några kvar sen dess. Tallrikarna ska inte jag ha utan det är till yngste sonen som saknade djupa tallrikar.

En annan loppis var Emmaus och så mycket saker som jag absolut inte vill ha, har jag sällan sett på samma ställe. Usch vad mycket bråte det fanns där.

I kväll ska vi underhålla oss själva med lite bingolotto och sen är det bara arbete i morgon som gäller. Upp med tuppen blir det.





Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Absolut ett fynd.

Tur för sonen, måste jag säga.

2010-08-23 @ 17:06:07
Postat av: Bella

Det är så kul med loppis. Fint mönster!

2010-08-25 @ 09:24:01
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0