Islyktor

Vi passar på att tillverka islyktor nu när det är så kallt. Tyvärr är det så kallt att det inte fungerar med värmeljus för stearinet hinner inte värmas upp av lågan och ljusen slocknar oekonomiskt snabbt. I stället inhandlade vi på prov två gravljus som enl. etiketten ska brinna 60 timmar men vi har för avsikt att låta grannskapet njuta av dem några timmar för att sen släcka dem och sen tända dem på nytt i morgon kväll om det funkar.


Jag har precis gjort en Janssons frestelse som vi ska äta till kvällen. Eftersom vi inte var hemma på julafton så blev det alldeles för lite Jansson den här julen så det vill jag ta igen. 

Och förresten......de har afrikansk dans på Friskis och Svettis så det blir nog ett kort. Jag behöver ju inte lägga nivån så högt. Jag tänker att det är bättre att röra sig lite, än inte alls och det är väl så sant som det är sagt.

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

fy vad kallt...du får spara ljusen till en varmare dag.

Kram Ingrid

2010-01-06 @ 19:58:29
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra idé med ljuslyktorna.

2010-01-06 @ 21:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0