Minus 25,6 är det lägsta min termometer visat.........

.........men det har tydligen varit minus 34 några mil härifrån. Nu är det dock bara -21,1 och trädgården är full av fåglar som behöver mat. Steglitsen kom tillbaka och dessförinnan satt hackspetten och mumsade på talgbollen. Jag tyckte så synd om koltrasten som letade på marken så jag delade mitt sista ekologiska äpple och la ut till den lilla svarta. För övrigt är buskarna fulla av pilfink, blåmes, talgoxar och grönfinkar (tror jag det är). Det skulle vara kul att få sen en röd fin domherre men de är väldigt sällsynta i min trädgård.




Ja det är väl så min dag går idag. Jag stickar på tröjan till dottern och matar fåglar. Usch det låter det....jag måste bli mer aktiv. Jag har funderat, läs funderat på om jag ska skaffa mig ett friskis och svettis-kort men än så länge är det bara en tanke. Har de afrikansk dans så tror jag att det blir ett men jag har inte kollat det än. Ska göra det nu.......

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad trevligt med fåglarna. Jag skulle också vilja ha ett fågelhus där jag kunde mata fåglarna. nära mitt fönster. Men det får man inte när man bor i lägenhet.

2010-01-06 @ 21:39:15
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0