Semester - dag 5-7

Här händer det grejer ska jag säga. Jag har alltid drömt om att ha lite porlande vatten på tomten och nu har jag det. Jag är så nöjd. Många säckar jord blev det att transportera hem och än är inte rabatten fylld men nu ska vi vila oss ett tag och lyssna till fontänens porlande vatten.



Under det mycket omfattande grävningsarbetet fick jag helt plötsligt se denna groda eller padda dyka upp precis innan sambon skulle sätta spaden i jorden. Det var nog bara guds försyn och mitt skrik som räddade den från att klyvas mitt itu. Det var jättekonstigt för jag tror att den låg djupt nere i jorden och var helt dammig och smutsig.

Vi satte ner den på rabarberbladet i betong och hällde lite vatten på den. Där stannade den ett tag till katternas stora intresse. Deras blå ögon var om möjligt ännu större och blåare när de granskade vilddjuret. Efter en stund hoppade grodan vidare längs syrenhäcken.

Senare på kvällen tog vi oss en cykeltur för att vattna sonens balkonglådor och sen hamnade vi på uteservering drickandes öl och vin tillsammans med goda vänner. Det blev en mycket trevlig kväll och vi kom inte i säng förrän 03.30. I morse när jag vaknade hade jag lätt huvudvärk kan jag tillägga.


Kommentarer
Postat av: Bella

Det ser så svalkande ut med ditt rinnande vatten. Men hu så varmt det är! Vi har också sett paddor på landet i år.

2010-07-12 @ 17:38:50
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Semester!

Vilket vackert ord!

2010-07-12 @ 18:01:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: maritha

Du skulle ha pussat han för det kanske var en prins:)) men du har ju redan en prins så det kanske var onödigt. Mysigt med en fontän i trädgården, en bra bok och ett glas vin och fontänens porlande....hur mysigt som helst:)

2010-07-14 @ 22:08:17
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: maritha

Du skulle ha pussat han för det kanske var en prins:)) men du har ju redan en prins så det kanske var onödigt. Mysigt med en fontän i trädgården, en bra bok och ett glas vin och fontänens porlande....hur mysigt som helst:)

2010-07-14 @ 22:08:22
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0