Semestrar för fullt

Är nyss hemkommen från fyra dagar i Amsterdam med sambo, bror och hans fru och oj oj oj vad vi har vandrat. Jag har full koll på Amsterdams kanalsystem nu. Jag har varit där förut men då inte koncentrerat mig så mycket på kanalerna vilket vi gjorde nu. Svägerskan var helt begeistrad.

Vårt hotell låg tämligen centralt och efter att vi varje morgon intagit svindyr frukost började vårt vandrande. Frukosten ingick inte i hotellkostnaden och kostade 20 euro per person och dag vilket man kan kalla svindyrt men vi valde ändå att ta den i stället för alla engelska frukostar som erbjöds i varje pub.

Vi har åkt kanalbåt, besökt Madam Tussauds, druckit gott öl i sitt rätta glas på olika mysiga pubar, ätit broodje haring och Vlamse Friet, studerat de "röda kvarteren", ätit bitterballen och hyrt bil bland annat.

Igår var vi i Stockholm och nu har både sambon och jag värk i ben och fötter så vi måste helt enkelt vila oss från gåendet. Jag vilar mig på altanen med en bok och sambon vilar sig under bilen med att mecka bromsar.

Jag ska välja ut lite bilder och berätta mer senare. Nu ska jag ta ett glas vin!


Kommentarer
Postat av: Bella

Kul att komma iväg på en liten semestertur. Ni verkar ha gjort mycket och GÅTT mycket. Förstår att du vill sitta på altanen nu.

2010-07-28 @ 22:07:18
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Bella

Tala om nästa gång du är på Medis.

2010-07-29 @ 20:50:19
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Det är härligt med semester.

Ni har fått se mycket förstår jag

Kram Ingrid

2010-08-03 @ 20:21:08
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0