Köpte ny dator - tappade lusten för att skriva

...............även om vissa tror att jag förätit mig på falafel.

I juni köpte jag mig en ny fin dator från Dell och vad tror ni händer? Jo rätt som det är när man minst anar stänger datorn av sig och startar om. Det kan hända en gång i veckan eller tre gånger om dagen.
I övrigt funkar den perfekt och är snabb och snygg. Jag kommer att få hjälp men diagnostiken har tagit en evig tid med många samtal till supporten. Kommande vecka får jag nog hembesök i alla fall och då ska de börja byta ut komponenter tills skiten fungerar som det ska.

Sist jag pratade med dem sa jag att snart får de se en bild av mig i Aftonbladet där jag står sliten, ledsen och nedgången bredvid min Dell-dator med ett stort blänkande Dell-emblem i focus. "Jag får ingen den hjälp" står det som överskrift. Ja ni vet hur det brukar se ut i pressen.

Nej skämt åsido. Jag får hjälp men den diagnostik som ska köras med de inbyggda programmen är rätt omfattande innan de får ta beslut om byte av komponenter. Datorn fungerar ju, förutom omstarterna så jag har heller inte gått över lik för att få det snabbt fixat eftersom jag ändå inte får en helt ny dator i första taget.

Det har hur som helst tagit en hel del energi men nu ska jag försöka komma tillbaka på banan igen, med eller utan lagad dator.

Denna helg tillbringar jag mest på arbetet och i sängen - går snart på min tredje natt som blir plågsam eftersom det är omläggning till vintertid eller ska man säga normaltid.
Så här ser det ut i sängen numera.  Lurv och ludd överallt
Så här ser det ut i sängen numera. Lurv och ludd överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0